آذر ۱۴, ۱۳۹۷

سئو سایت

سئو چه فرآیندی است؟

سئو و بهینه سازی سایت، یک فرآیند زمانبر و مستمر است.

فرآیند سئو با تحلیل و بررسی کلمات کلیدی و آنالیز رقبا آغاز می شود. در این فرآیند با استفاده از تکنیک های برنامه نویسی، محتوای سئو محور، ایجاد بک لینک در سایت های معتبر و… ترافیک و بازدید سایت افزایش خواهد یافت.

تمام سایت های طراحی شده توسط “پارسیان ارتباط” به صورت اختصاصی بهینه سازی شده برای گوگل طراحی می شوند.

و نکات بسیار مهم طراحی سایت که در سئو تاثیر گذار هستند در آنها رعایت می شود.

بهترین تعریف برای سئو چیست ؟

سئو SEO (اِس ای اُو) یک علم مدرن با زیرشاخه های فراوان برای بهینه سازی سایت برای کسب نتایج مناسب از موتورهای جستجو است.

به عنوان مرجع می توانیم نگاهی به تعریف ارائه شده توسط سایت معتبر searchenginejournal بیاندازیم:

The process of optimizing a website – as well as all the content on that website – so it will appear in prominent positions in the organic results of search engines. SEO requires an understanding of how search engines work, what people search for (i.e., keywords and keyphrases), and why people search (intent). Successful SEO makes a site appealing to users and search engines. It is a combination of technical (on-page SEO) and marketing (off-page SEO).

به پروسه بهینه سازی سایت، به صورتی که بتواند در نتایج ارگانیک موتور جستجو  (از جمله گوگل) رتبه پیدا کند، سئو گفته می شود.

سایتی که سئو موفقی داشته باشد هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو محبوبیت دارد.

سئو مجموعه ای از عوامل تکنیکی که در داخل و ساختار سایت انجام می شود (on-page SEO) و بخش های لینک سازی و بازاریابی سایت در اینترنت و شبکه های اجتماعی(off-page SEO ) است.

سئو سایت چیست؟

سئو سایت که واژه فارسی عبارت Search Engine Optimization است و به صورت مخفف به آن SEO می گویند، به معنی انجام تمام فرآیندهایی است که باعث می شود سایت شما نتایج بهتری را در گوگل و سایر موتورهای جستجو کسب کند.

عواملی که در بهبود وضعیت سایت شما تاثیر می گذارند را به دو دسته می توان تقسیم کرد:
  • عوامل داخلی
  • عوامل خارجی

سئو سایت بیشتر بر روی عوامل داخلی تکیه دارد و با بهبود ساختار وب سایت و همچنین قالب آن سعی می کند وضعیت سایت شما در گوگل را بهبود ببخشد.

به این نکته توجه داشته باشید که عوامل مهم سئو داخلی عبارتند از:

  • نحوه طراحی سایت (شامل کد نویسی، سرعت لود شدن، ساختار صفحات، نحوه طراحی قالب، نحوه قرار گرفتن محتوا در صفحه و…) 
  • محتوای سایت.

بنابراین هیچ متخصص سئوی سایتی نمی تواند به تنهایی باعث بهبود وضعیت سایت شما شود و شما علاوه بر اینکه باید یک سایت مناسب و بهینه سازی شده برای گوگل داشته باشید نیاز دارید که محتوای مناسب نیز در سایت خود تولید کنید (مطابق با استانداردهای گوگل).

به طور خلاصه SEO یعنی از بین بردن مشکلات کدنویسی و قالب سایت شما و تعریف پارامترهای مناسب در آن برای بهبود وضعیت رتبه سایت شما در گوگل و بدست آوردن کلمات کلیدی مناسب در زمینه کاری شما (کلمات کلیدی که مخاطب شما آنها را جستجو می کند)، تولید محتوای مناسب و بهبود تجربه کاربری بر روی سایت شما که نهایتا منجر به امتیاز بیشتر صفحات سایت در گوگل می شود.

بنابراین سئو سایت، فرآیندی است که به تمام اتفاقات روی سایت مرتبط است و باعث می شود سایت شما نتیجه بهتری در گوگل کسب کند.

این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی افزایش بازدید و درآمد سایت شما خواهد داشت.

انواع سئو

در حالت کلی کارهایی که بر روی سایت جهت بهینه سازی آن انجام می شود به دو گروه کلی 

  • سئو داخلی on-page SEO
  • سئو خارجی off-page SEO

 تقسیم می شود.

که در ادامه جزئیات هر کدام را توضیح می دهیم.

۱- تعریف سئو داخلی

سئو داخلی on-page SEO به مجموعه عواملی گفته می شود که در داخل سایت و ساختار محتوای آن انجام می شود از جمله :

  • بررسی ایرادات موجود در کد سایت و افزودن کدهای مورد نیاز سئو
  • افزودن اسکیما schema های مورد نیاز با توجه به نوع سایت به کد آن
  • بررسی و اصطلاح ساختار کلی سایت شامل منو ها و دسته بندی های آن
  • ویرایش تصاویر سایت برای سئو و کم کردن حجم آنها برای افزایش سرعت سایت
  • اصلاح ساختار URL های صفحات سایت
  • اصلاح عنوان و توضیحات صفحات و مطالب سایت
  • اصلاح مشکلات سرعت سایت و بهینه سازی آن برای رسیدن به بیشترین سرعت ممکن
  • بررسی و رفع ایرادات قالب سایت و مشکلات مربوط به واکنش گرا بودن آن روی گوشی موبایل
  • اصلاح صفحات گروه مقالات و تگ ها بر اساس کلمات کلیدی هدف
  • بررسی و پیشنهاد کلمات کلیدی برای ایجاد محتوا با توجه به مشتریان و کاربران هدف سایت
  • تولید محتوای جدید و ویرایش محتوای فعلی سایت بر اساس کلمات کلیدی پیشنهاد شده و استاندارد سازی آنها
  • لینک سازی داخلی بین صفحات و مطالب سایت و قرار دادن لینک به صفحات مهم در بخشهای اصلی سایت
۲- تعریف سئو خارجی

برای سایت ها سئو خارجی off-page SEO هم استفاده می شود که شامل فعالیت هایی است و به نوعی بازاریابی و معرفی سایت در اینترنت و شبکه های اجتماعی است از جمله :

  • ساخت بک لینک از سایتهای معتبر و مرتبط به صورت مداوم
  • انتشار مطالب سایت در شبکه  های اجتماعی معروف برای هدایت کاربر و جذب مخاطب
  • ارسال خبرنامه و استفاده از ایمیل مارکتینگ برای جذب کاربران جدید
  • استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی سایت و معرفی آن در منابع مختلف
, , , , , ,

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *