بلاگ

آذر ۱۴, ۱۳۹۷

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

گروه مهندسی پارسیان ارتباط امن آترا  از  ابتدا ، خدمات و پشتیبانی شبکه و کامپیوتر را در مراکز مختلف آغاز و تا امروز نیز منشاء خدمات مثبت و متنوع در این زمینه بوده است. بسیاری از مجموعه های طرف قرارداد با وجود دشواری ها و فراز و نشیب هایشان در بخش انفورماتیکی خود ، بارها این شرکت را تنها گزینه جهت حل مشکالت خود ارزیابی نموده اند. ثبت مراحل سرویس نگهداری ( از درخواست مشتری، تا حل مشکل ) ، جهت گزارش گیری و برنامه ریزی مدیریتی ، از اقدامات نوین بخش پشتیبانی سخت افزار محسوب می گردد. نحوه ارائه خدمات پشتیبانی به صورت حضوری، اعزام کارشناس، تلفنی، ریموتی، نیروی مستقر در محل کارفرما و در مورد پروژه های بزرگ اعزام تیم در محل میباشد.

نیازسنجی اولیه:

پس از دریافت تماس از سوی سازمانها در بررسی های اولیه، با توجه به نیاز و وسعت هر سازمان طرح پشتیبانی متناسب با آن سازمان را ارائه می کنیم. پس از عقد قرارداد، بررسی های تکمیلی شروع شده و فعالیت صورت می گیرد.

وضعیت موجود:

– بررسی شبکه موجود از لحاظ نوع ارتباط (کابلی یا بی سیم)، تعداد سرورها، تعداد کلاینتها، نوع سرورها، نوع تجهیزات در حال استفاده
– بررسی سرورها از لحاظ سخت افزاری، تست قطعات، PM کردن سرورها
– بررسی Raid بندی هاردهای سرور
– بررسی سرویس های نصب شده روی سرورها
– بررسی نحوه ارتباط سرورها و کلاینتها با اینترنت
– ثبت مشخصات سخت افزاری سرورها و کلاینتها
– تهیه نقشه از وضعیت موجود

اقدامات بهینه سازی:

– نصب و راه اندازی اکتیو دایرکتوری و یا بررسی اکتیودایرکتوری موجود ، رفع ایرادات مربوط به آن
– چینش صحیح فیزیکی سرورها
– چینش صحیح ویندوزهای مجازی کنار یکدیگر
– بررسی پالیسی های لازم در شبکه، رفع ایراد، درج پالیسی های لازم
– بررسی فایل سرور، محل قرارگیری آن در سرور، میزان و نحوه دسترسی کاربران

اقدامات پشتیبانی:

– نصب و راه اندازی سرویس های WSUS جهت دریافت آپدیت از مایکروسافت و انتشار آن روی ویندوزها
– نصب و راه اندازی سرویس WDS جهت نصب ویندوز روی کلاینتها به همراه کلیه نرم افزارها و تنظیمات
– نصب و راه اندازی نرم افزار جهت مدیریت USB, Flash, Mobile و …
– نصب و راه اندازی نرم افزار جهت مدیریت تهیه پشتیبان از کلیه قسمت های شبکه شامل فایل سرور، ایمیل سرور، دیتابیس ها
– نصب و راه اندازی آنتی ویروس تحت شبکه، انجام تنظیمات و درج پالیسی های مربوطه جهت آماده سازی Deploy کردن روی کلاینتها

با هر روش پشتیبان شما هستیم

اعزام کارشناس بصورت مستمر:

در این نوع پشتیبانی، اعزام کارشناس به سایت کارفرما به منظور بررسی مشکلات شبکه و رفع نیازهای مشتری، بصورت ثابت انجام می گیرد. بنا به نیاز و درخواست مشتری، امکان استقرار کارشناس در سازمان ها را نیز فراهم نموده ام. در این طرح، کارشناس مستقر مانند یک مدیر شبکه، نگهداری شبکه را بر عهده دارد.
اعزام کارشناس در مواقع بروز مشکل
کارشناس بصورت دوره ای و در مواقع بروز مشکل اعزام می شود. مدت حضور کارشناس در محل، تا زمان برطرف شدن کامل مشکل می باشد.

اعزام تیم کارشناسی:

به منظور پوشش نیاز سازمان های بزرگ و یا سازمان هایی با شبکه وسیع، تیم کارشناسی اعزام خواهد شد.

پشتیبانی از راه دور:

کارشناسان فنی شرکت روی سیستم مشتری ریموت می زنند و علاوه بر بررسی وضعیت سیستم ها، مشکلات بوجود آمده را برطرف می کنند.

پشتیبانی تلفنی:

در این نوع پشتیبانی، کارشناسان پشتیبانی از طریق تلفن راهنمایی های لازم را به مشتریان ارائه می کنند.

بررسی مستمر:

اطلاعات در سازمان ها همواره از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده است. از بین رفتن اطلاعات می تواند خسارت غیر قابل جبرانی را به سازمان تحمیل کند.
به منظور حصول اطمینان از روند پشتیبانی، موارد زیر بصورت هفتگی و با ریموت روی سایت مشتریان چک می شود.

برای درک کردن تمامی نیازهای شما در پشتیبانی شبکه

 علاوه بر داشتن دانش تخصصی

 سالها تجربه کسب کرده ایم.

مطالب دیگر…

راه اندازی دیتاسنتر

راه اندازی وب سرور

راه اندازی سرویس های لینوکس

نصب و راه اندازی تجهیزات سیسکو

, , , , ,

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *